Monday, December 19, 2011

officially~ i'm a KPM-ian.. hihi

salam sumer..

15hb dah official ke KPM.. banyak benda yg sgt x sama ngan ofc lama, CPUM.. kate pon kt sana sebagai org kader.. ya Allah ya Tuhanku, permudahkanla urusan2 ku.. amiin..

owhh, anakanda Qisya & Qairin masih ditempatkan di nursery JKR buat sementara.. ye la, nak mencari nursery yang memenuhi citarasa bukan semudah kite memetik bunga di taman ----> wakakaka, gelak sendiri!

puas berusaha mencari, tp belum ada rezeki lagi.. parents pon mencari org kt kampung, kot2 ade yg nak kje mengasuh budak & sekaligus sanggup menjadi bibik.. org kampung i dah maju, tanak keje camtu.. nak jugak keje yg potong epf socso bagai.. bagus!

akhirnya, demi cucu2 yang disayangi, maka parents sanggup dtg kl lagi utk menjaga cucu2 sementara tunggu dpt tempat yg sesuai.. sayangnye nek & atuk ngan cucu2 mereka.. moga mak & bapak dimurahkan rezeki oleh Allah, diberkati & diberkati dalam setiap urusan..

3 hari bekerja la anakanda Qisya & Qairin di nursery JKR.. maknanya, dari umah di Shah Alam (org panggil Shah Alam 2 kot sbb ujung alam giler) ke KL, then ke Putrajaya.. balik pulak, dr Putrajaya ke KL, barula balik ke umah.. tiap2 ari sampai umah 8 lebih.. phewww, penat Allah saje yg tau.. tetap gagahkan diri utk anak2 & demi menjaga production tenusu agar tidak merudum.. harus dijaga, tu untuk anakanda Qairin membesar.. hihihiii..

malam ni nek & atuk sampai.. berakhirnya kepenatan berulang-alik antara negeri & wilayah2 persekutuan (bunyi cam gempak, eley!)..

ok la.. terus-terang aku di KPM sangat rindukan JKR.. aku di KPM sangat rindukan kawan2 di JKR.. huwaaaaa.. dalam ati ade taman babes!

DOT!

3 comments:

  1. owh ye..ko da pindah umah baru tu kan..hehe.
    jauh gaks ye berulang.takpe..sementara je kan.demi anak2 kan.
    mudahan dimudahkan segala urusan.

    atuk nenek mmg sayang cucunya kan.
    mak aku kalu tepon,tanya aleesya sihat ke tak baru tanya aku.keke

    ReplyDelete
  2. nine, tgh susah hati nk cari babysitter gk ni..

    yes, daku sudah ada 'cable' di KPM. ;p tahniah!!

    ReplyDelete
  3. ashra, a-ahh pindah pas raye aritu.. skg anak2 aku, mak aku jaga.. tp tulaa still kena cr solution lain sbb mak aku xmo lame2 kt cni.. huwaaa.. ermm tau xpe, fon pon aku rs nk tanye kaba cucu sbnrnye.. kan?

    liza, x anta kat babysitter adam dulu? ehemmm.. ;)

    ReplyDelete